Delio Rossi edzésmódszerei

Korábban megnéztük, Ancelotti hogyan készíti fel csapatát a háromvédős-rendszerek ellen, most egy régimódi, klasszikus mister egy edzésnapját fogjuk végigkövetni. Mi vár a játékosaira, miket tart fontosnak, és a többi. A Fiorentina, Palermo, Lazio és Sampdoria korábbi edzőjének, Delio Rossinak loptuk el füzetét.

Bemelegítés – 25 perc

Az első 15 percben egyszerű kocogás vár a csapatra, hogy minél jobban megemelkedjen a szervezet hőmérséklete, és felkészüljenek a munkára. Ezt 10 perc páros játék követi. Itt szabad kezet kapnak a játékosok, kettesével kell a labdával játszani, fejjel passzolgatás, kapuralövés, cselezések, nincsenek megkötések, a lényeg az edzésbe rázódás.

Aerob-edzés – 6 perc

A játékosok 22 méteres távokat futnak, megtartva a párosokat, felváltva. 20 másodperc sprint, 20 másodperc pihenés, folyamatosan.

Taktikai edzés

Viszonylag egyszerű a következő feladat, de Delio Rossi előszeretettel épít erre a játékelemre, így nagyon fontos. A kezdőkör mellett a csapat registája legurított labdákat kap, amiket pontosan kell, hosszú passzal eljuttatni a két védő között várakozó csatárnak. Legalább olyan komoly szerepe van a regista labdaátvételének is, mint magának a kulcspassznak.

Egymás közti játék

20 játékos alkot négy csapatot, két csapat játszik, két csapat pihen. A pálya hosszanti oldalán játszanak, felezővonalig, de szélességben csak a feléig. Ennek két változata van. Az elsőnél kizárólag a földön lehet továbbítani a labdát, maximum 3 érintése lehet egy játékosnak, nincs les, nincs szöglet és a bedobásokat lábbal végzik el.

A második változatnál fejmagasságig lehet emelni a labdát, kétszer érhetnek hozzá, szöglet továbbra sincs, les viszont igen, és kézzel dobják be.

Védelmi gyakorlatok

4 hátvéd és egy mediano játszik 7 támadó ellen. A támadó csapatból 5 játékos folyamatosan támadja a védőket, ketten pedig hátul maradnak, és hosszú passzokat küldenek előre. Így a védekező csapatnak egyszerre kell figyelni a kiugratásokra és földön való játékra.

Ezt lezárja egy normál szabályokat alkalmazó, egymás közti játék, 10 a 9 ellen.

Levezetés

Egyszerű kocogás és nyújtás

Ez nem különösebben forradalmi, igaz? Mondhatni nem, de egyrészt nagy meglepetéseket tartogatna, ha be-benéznénk egy tetszőleges, magyar elsőosztályú klub edzéseibe, másrészt ez is rávilágít, hogy forradalmi fejlődést nem a szinttartással lehet elérni – nyilván egy bizonyos szint felett -, hanem képzéssel.

Köszönjük a leírást és a képeket!